„Clauza de grevă maritimă”din contractul Gencon

Numărul 6 Anul 2024
Revista Numărul 6 Anul 2024

ABSTRACT

The strike clause foreseen in the Gencon contract has become one of the important clauses in maritime transport contracts, considering the pecuniary effects caused by strikes in the maritime sector, which primarily affect sea and ocean transport, with a disruptive echo in the entire chain of international trade.

The negative impact on the flow of goods, with significant interruptions or delays, caused by port strikes, results in financial losses committed to the burden of all parties involved, starting with carriers who cannot load dry or liquid products onto the ship, or cannot unload them on the stipulated terms.

In this study, we present the strike clause, as a legal instrument intended to provide an approximate degree of certainty, by managing the impact of strikes through the predictability of minimizing the effects on carriers in appropriate management measures with clear language, which allows the minimization of losses on all employed in the maritime trade.

Keywords:

Strike clause, maritime contracts, Gencon contract.

REZUMAT

Clauza de grevă prevăzută anticipat în contractul Gencon a devenit una din clauzele importante în contractele de transport maritim, având în vedere efectele pecuniare, provocate de grevele din domeniul maritim, care afectează în primul rând transportul pe mări și oceane, cu un răsunet perturbator în întregului lanţ al comerţului internaţional.

Impactul negativ asupra fluxurilor de mărfuri, cu întreruperi sau întârzieri semnifi cative, provocate de grevele portuare, produc pierderi fi nanciare angajate în sarcina tuturor părţilor implicate, începând cu transportatorii care nu pot încărca pe navă produsele uscate sau fl uide, sau nu le pot descărca la termenii prevăzuţi.

În acest studiu, prezentăm clauza de grevă, ca un instrument juridic menit să ofere un grad de certitudine aproximativ, prin gestionare impactului grevelor prin predictibilitatea minimalizării efectelor asupra transportatorilor cu măsuri de management adecvat cu un limbaj clar, care să permită minimizarea pierderilor asupra tuturor celor angajaţi în comerţul maritim.

Legislaţie relevantă: Convenţia asupra muncii maritime nr. 186/2006 (MLC 2006), Codul muncii (R1) art. 233-236, Legea nr. 367/2022 privind dialogul social
Cuvinte cheie:
Citește articolul complet în platforma de documentare juridică Sintact.ro! Solicită un cont demo gratuit completând formularul de mai jos: